Doprava
Cestování v kraji i mimo něj musí být časově efektivní, pohodlné a ideálně veřejnou hromadnou dopravou, kde se cestující může místo řízení věnovat jiným činnostem, a tak čas „na cestě“ využít efektivněji, nebo prostě jen k zábavě. Ideální je muset cestovat co nejméně, a tím šetřit čas, prostředky a přírodu. K tomu je potřeba decentralizace služeb, pracovních příležitostí, vzdělávání a státní správy.
Motto: „Čas strávený na cestě se do života počítá.”
GARANT – VÁCLAV ŽIDEK
VEŘEJNÁ DOPRAVA
Veřejná hromadná doprava musí být dostupná a dlouhodobě atraktivnější než osobní automobilová doprava. Musí v sobě kombinovat efektivní využití času při komfortní cestě, která zároveň bude cenově zajímavější než individuální doprava, přitom energeticky a ekonomicky efektivní.
CHCEME DOSÁHNOUT ZVÝŠENÍ POČTU CESTUJÍCÍCH VHD, PROTOŽE:
- Tím snížíme uhlíkovou stopu dopravy.
- Je energeticky efektivnější.
- Je cenově výhodná oproti dopravě individuální.
- Lidé můžou efektivněji využít čas ve vlaku nebo autobusu oproti řízení auta.
- Je komfortnější.
- Může a má být bez omezení pro všechny.
CO PRO TO BUDEME DĚLAT?
- Budeme nastavovat systém z pohledu 97 % lidí, kteří chtějí jet z místa A do místa B co nejjednodušeji. Kontrolu těch, kteří systém chtějí obcházet, budeme řešit až v druhé vlně. Systém musí být maximálně jednoduchý a dávat smysl.
- Zlepšíme nastavení dopravního systému:
- Plánování dopravy na základě dat, na míru potřebám každé lokality.
- Stanovení minimálního standardu dopravní obslužnosti ve všech regionech, který bude vyší než stávající.
- Optimalizace intervalů, časová koordinace, návaznost, přestupní uzly, pohodlí, spolehlivost, kapacita, cena.
- Jednotný a přehledný tarif bez zbytečné represe a karet.
- Zachovaný předplatní časový tarif.
- Co nejjednodušší přechod mezi jednotlivými formami cestování: kolo, sdílené auto, vlastní auto s možností zaparkování, autobus, vlak. Stavba přestupních terminálů včetně P+R a B+R.
- Stanice VHD musí obsahovat informace o spojích (i návazných), přístřešek, odpadkový koš a zpevněný podklad, případně místo k sezení (sklopné či opěru).
- Propojíme dopravní systémy mezi sousedními regiony (kraji, regiony, zahraničím).
- Zajistíme otevřená data o provozu.
- Zajistíme uživatelsky přívětivou a datově otevřenou aplikaci pro uživatele i firmy.
- Budeme výrazněji a kvalitněji propagovat veřejnou dopravu.
- Podpoříme nové, progresivní modely sdílené mobility (především pro lokality s nízkým počtem obyvatel) – společná ad hoc objednaná doprava, linkové taxi (podobně jako spolujízda, ale s profesionálním řidičem), školní svozy, participace kraje a obcí na zřízení ad hoc lokálních linek pro svoz na přestupní místa či centra občanské vybavenosti (nádraží, autobusové nádraží, náměstí).
SILNIČNÍ DOPRAVA
Zajistíme silniční síť efektivně technicky udržovanou, s minimálním negativním dopadem na ekologii. Silniční síť vede do každé obce, propojíme ji tedy s veškerou infrastrukturou i ve vertikálním směru, včetně zelené a modré infrastruktury. Zasadíme se o dokončení slibovaných obchvatů a zlepšení dopravní situace v obcích, které mají problémy s tranzitní dopravou. Silniční síť musí být efektivně udržovaná a umožňovat efektivní přesun lidí a materiálu, s minimálním negativním ekologickým dopadem (na lidi, flóru, faunu a krajinu). Silniční síť vede do každé obce, využijme ji k budování veškeré infrastruktury.
CHCEME FUNKČNÍ SILNIČNÍ SÍŤ, PROTOŽE:
- Na ní chceme provozovat efektivní a komfortní veřejnou hromadnou dopravu.
- Chceme dostat tranzitní automobilovou dopravu z obydlených zón.
- Zvýší bezpečnost.
- Sníží negativní vlivy.
CO PRO TO BUDEME DĚLAT?
- Dokončíme již slíbené obchvaty Mimoně, Turnova, České Lípy až k Novému Boru.
- Silnice II. třídy budeme udržovat minimálně ve stavebním stavu „vyhovující“.
- Podpoříme pasportizaci silnic a její efektivní využití pro synchronizaci oprav a objížděk.
- Pomůžeme řešit obcím lokální dopravní komplikace, na které nemají dostatečné prostředky– např. Železný Brod (křížení E65 a ulice Průmyslová).
- Při realizaci silničních akcí chceme zároveň řešit zelenou a modrou infrastrukturu podél řešeného úseku (když jsou pracovníci a technika již v místě práce, můžou pomoci např. s budováním aleje či udržením vody v krajině).
- Budeme řešit souběh údržby infrastruktury (vertikálně), podél silnic budování kolektorů pro infrastrukturu – optika, energie, volné pozice pro budoucí technologie (např. nabíjecí stanice).
- Zasadíme se o prosazení satelitního dynamického mýtného, a tím dostaneme nákladní dopravu tam, kam potřebujeme: na páteřní infrastrukturu a mimo obydlené zóny.
- Podpoříme budování zázemí pro služby motoristům v přilehlých brownfieldech.
- Chceme transparentní hospodaření a účetnictví KSSLK.
- Chceme transparentní a spravedlivé soutěžení stavebních prací, s vyloučením firem s netransparentní vlastnickou strukturou.
ŽELEZNICE
Železnice musí být nejatraktivnější část veřejné hromadné dopravy, zajistíme návaznost jak časovou, tak logistickou. Zajistíme snadný přestup z ostatních druhů veřejné i individuální dopravy. Železnice bude dosahovat dobrého komfortu pro cestující a zároveň poskytovat dobrý poměr cena / výkon. Budeme usilovat o co nejrychlejší vybudování nové tratě do Mladé Boleslavi, a to ve standardu vysokorychlostní železnice. Železnice musí sloužit jako páteř dopravní sítě a mít maximální ekologický a transportní přínos.
CHCEME ŽELEZNICI JAKO PÁTEŘ DOPRAVNÍ SÍTĚ, PROTOŽE:
- Má minimální dopady na ekologii.
- Má vysokou bezpečnost a spolehlivost přepravní techniky.
- Je nezávislá na aktuální situaci v silniční dopravě.
- S rostoucím objemem přepravy má výborný poměr růstu nákladů vs. kapacity přepravy.
CO PRO TO BUDEME DĚLAT?
- Vytvoříme tlak na novou trať z Mladé Boleslavi do Liberce a budeme usilovat o to, aby to byla vysokorychlostní železnice.
- Zasadíme se o nové řešení trati do Jaroměře.
- Budeme dále pokračovat v modernizací tratí, a tím snížování přepravních časů.
- Zvýšíme minimální standard stanic a vlakových souprav pro osobní přepravu.
- Zapojíme se do aktivit vytváření logistické sítě pro paletovou přepravu.
- Zlepšíme návaznost ostatních druhů dopravy na železniční – budování P+R, B+R, lokálních cyklostezek k nádražím a zavedení moderních metod veřejné dopravy k jednotlivým nádražím, především ke stanicím kde zastavují spěšné vlaky a rychlíky.
- Budeme usilovat o vyšší kapacitu a elektrifikaci tratí Děčín – Česká Lípa – Liberec – Mladá Boleslav – Praha a Liberec – Jaroměř.
Krajské volby 2020
- Zdravotnictví
- Moderní kraj
- Doprava
- Modro-Zelená Infrastruktura
- Životní Prostředí
- Participativní kraj
- Sociální politika
- Cestovní ruch
- Hospodaření kraje
- Místní rozvoj
- Kultura
- Otevřený kraj
- Vzdělávání
- Vnitro a bezpečnost
- Program pro Krajské volby
Povolební strategie pro volby do zastupitelstva Libereckého kraje 2020
Přečtěte si, jak se zachováme po volbách. Nemusíte volit zajíce v pytli.
Financování kampaně
Transparentní financování kampaně je pro nás samozřejmost.