Kde nevadí 200 autobusu za den nevadí 70 nákladních aut
26. května 2021 2:00

Kde nevadí 200 autobusů za den, nebude vadit dalších 70 nákladních aut

Vedení Liberce se rozhodlo řešit dopravu do vznikající průmyslové části v Ostašově (v areálu bývalé slévárny) tím, že kamiony do a z této oblasti budou jezdit přes ulici Švermovu. Ano, přes tu ulici, která je už tak dost přetížená.

Modrozelená infrastruktura šetří krajinu i rozpočet
25. září 2020 2:00

Civilizace vs. příroda. Modro-zelená infrastruktura šetří krajinu i rozpočet

Infrastruktura - kouzelné slovíčko, které se ve správě státu rozmělňuje na desítky nesouvisejících úkolů. Tím se ovšem její budování výrazně prodražuje a není efektivní. O které infrastruktuře je řeč? O jakékoliv – dopravní, komunikační, modro-zelené, nebo třeba o technické a veřejné vybavenosti. Zdá se vám, že to nijak nesouvisí? Ale ano, stačí se podívat blíže.

Liberecký kraj místo kam jeden výlet nestačí
22. září 2020 2:00

Místo, kam jeden výlet nestačí

Klasické rozhodování, jestli vyrazit do zahraničí nebo po Čechách, bylo letos menším dilematem než v minulých letech. I když je cestování do zahraničí v omezené míře možné, není tolik vyhledávané. O to většímu náporu čelí tradiční místa oblíbená mezi domácími turisty, jako jsou Bedřichov, Malá Skála, Máchovo jezero a hřebeny Krkonoš. Zároveň je důležité si uvědomit, že Jizerky a Český ráj nesmí trpět. Po květnovém uvolňování zahltily oblíbená turistická místa davy návštěvníků. Není divu. Po dlouhých dnech strávených na ose domov – práce – domov se stal výlet do přírody jasnou volbou. Liberecký kraj těží z krásné přírody a dobré dopravní dostupnosti z hlavního města. Zvýšená návštěvnost ale přináší nápor na přírodu a místní obyvatele. Cestovat v davu je nepříjemné i pro samotné cestovatele. Proto je potřeba nabídnout nové cíle a rozmělnit tím útok na tradiční turistické taháky. Je třeba podpořit alternativní nástupní místa na turistické trasy. Doplnit je navazující veřejnou dopravou tak, aby se navštěvovaná místa nezměnila v obří parkoviště. Nabídnout okruhy, které začínají v jednom místě a končí v jiném, kdy návštěvníci mají možnost se pohodlně dopravit zpět.

Brownfield
20. listopadu 2019 1:00

Odstavné plochy pro kamiony vs. brownfieldy

Parkovacích a odstavných ploch pro kamiony je nedostatek v celé Evropě. Například v Německu jich chybí okolo 14 000. Přitom Českou republikou projede týdně okolo 50 000 kamiónů, které mají k dispozici jen něco málo přes 2 600 parkovacích míst, a to včetně těch u čerpacích stanic. Chybí dalších 1 500 parkovacích míst. Tranzitní kamiony ale musí někde zastavit na povinné zastávky a přestávky, proto zastavují na okraji sídlišť, na parkovacích místech pro osobní vozidla, kdekoliv podél silnic. Toto parkování není bezpečné ani šetrné k vozovce, která na sídlištích nepočítá se zatížením 40 tun na vozidlo.